Cristina Cortés Gil
Grup Euroconexión Complet

Una estudiant de la UVic participa en la darrera expedició al Parlament Europeu del projecte Euroconexión

13.04.2023

Del 28 al 31 de març, l’estudiant de Periodisme de la UVic Cristina Cortés Gil va participar en l'última edició del programa Euroconexión. La iniciativa està impulsada per l’Associació de Ràdios Universitàries (ARU), en col·laboració amb l'Oficina Espanyola de Premsa del Parlament Europeu, i té com a objectiu acostar la realitat de la Unió Europea i les seves institucions als joves universitaris i a la comunitat universitària.

Cortés va formar part de la delegació juntament amb set estudiants més de Periodisme i Comunicació Audiovisual de l’Estat espanyol, que va visitar el Parlament Europeu, a Brussel·les. Durant la seva estada, Cortés i la resta d’estudiants van entrevistar eurodiputats de diferents formacions polítiques per abordar temes d'actualitat, com l'ajuda militar a Ucraïna, les tres fonts d'ingressos noves del Parlament Europeu, la intel·ligència artificial o les noves regles de la UE sobre la publicitat política, entre altres.

UVic Ràdio és membre de l’ARU des de fa temps i aquest és el segon cop que participa en el projecte Euroconexión. A més de la UVic-UCC, en aquesta ocasió s'han desplaçat a Brussel·les estudiants vinculats a les emissores universitàries de la Universitat de Nebrija, l’Europea de Madrid, la Jaume I, la d’Extremadura, la Universitat Miguel Hernández, la d’Almeria i la de Navarra.

Programa final del projecte Euroconexión

D'altra banda, els components de la delegació d'ARU van realitzar un programa especial d'una hora de durada amb què es posava el punt final al projecte Euroconexión, iniciat el 2018. L'espai es va completar amb el debat final dels estudiants i el comiat institucional on es va fer un recorregut i balanç dels cinc anys de projecte.