Guia alimentació cardiosaludable urdu-català

Una exestudiant de la UVic publica una guia cardiosaludable en urdú i català per a la població pakistanesa

27.04.2023

Acaba de sortir publicada la Guia cardiosaludable per a la població pakistanesa, una eina útil per fomentar hàbits alimentaris saludables entre la comunitat d'origen pakistanés a Catalunya. L'ha desenvolupada Saba Mohammad Bibi, exestudiant de la UVic-UCC, en el marc de la tesi doctoral, titulada "Dones pakistaneses; Agents promotores d'hàbits alimentaris saludables". La investigació va ser dirigida per Cristina Vaqué Crusellas, de la UVic-UCC, i Jesús Contraras Hernández, de la Universitat de Barcelona (UB).

La guia, disponible en urdú i català, proporciona assessorament nutricional als professionals sanitaris que treballen amb aquesta població, per tal de millorar la prevenció de malalties cardiovasculars. Té com a objectiu principal conscienciar la població pakistanesa sobre la importància d'una alimentació saludable i oferir recomanacions pràctiques per assolir aquest objectiu. S'espera que la guia contribueixi a reduir la incidència de malalties cardiovasculars, que afecten de manera significativa la població pakistanesa a Espanya.

La guia cardiosaludable per a la població pakistanesa és un recurs valuós per als professionals de la salut que treballen amb aquesta comunitat, que proporciona informació nutricional clara i concisa en la llengua materna d'aquesta població. La publicació de la guia és un pas important en la promoció d'hàbits alimentaris saludables entre la població pakistanesa i pot servir d'exemple per a altres grups ètnics a Espanya.