Exposició dones

Una exposició sobre Dones científiques i inventores, a la UVic

02.02.2023

Coincidint amb l'11F, el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, es podrà visitar l'exposició "Dones científiques i inventores" al vestíbul del Campus Torre dels Frares. La mostra l’organitzen la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries i l’UHub, Oficina de Gestió Cultural, ha començat aquest dijous i s’allargarà fins el 8 de març.

L’exposició recull una col·lecció de retrats de dones que contra tot pronòstic van aconseguir el seu somni: d'una banda, una fita científica o un invent amb una patent legal i, de l'altra, la seva llibertat. Les dones que hi apareixen han estat seleccionades pel fet d’haver estat referents per a moltes altres dones.

El recorregut de la mostra està pensat per donar a conèixer la tasca desenvolupada per cada protagonista, i el canvi significatiu que va suposar per a cadascuna d’elles, i també per a la nostra història, haver assolit la fita científica o l’invent en qüestió. Cada dona hi és present a través d’una il·lustració, que va acompanyada d'una fitxa amb la seva biografia i d’una reproducció de la patent original.