Garrines de la UVic

Una exposició virtual reconeix la tasca que fan els col·lectius de la UVic

07.04.2021

Des de l’Oficina de Gestió Cultural de la UVic s’ha organitzat una exposició virtual “per reconèixer la tasca que fan els diferents col·lectius de la UVic, i també per fer una crida a totes les persones de la comunitat universitària amb inquietuds culturals perquè s'hi sumin”, segons explica la responsable de l’Oficina, Roser Silva.

Si bé les activitats principals de la Universitat són l’acadèmica i la de recerca, al seu voltant s’hi porten a terme un conjunt d’activitats culturals i de lleure gràcies a l’existència de diferents grups o col·lectius que es reuneixen periòdicament per compartir les seves aficions. S’estima que més de 3.000 persones ja han passat pels diversos col·lectius que actualment estan actius a la Universitat.

En aquests moments la UVic compta amb nou col·lectius estables, l’Aula de Teatre, el Consell d’Estudiants, la Coral, els Emboirats, la Lliga de debat, l’Orquestra Inclusiva, el programa Mentor, els Garrins Metàl·lics i els equips de rugbi dels Garrins i les Garrines. Per tal de donar-los visibilitat, l’exposició inclou una fitxa de cada col·lectiu amb l’any de la seva creació, el nombre de persones que n’han format part, els objectius que tenen com a grup, algunes de les fites aconseguides o realitzades i les dades de contacte.

“La idea inicial de l’exposició era crear uns plafons permanents que es poguessin penjar en llocs ben visibles del campus, cosa que no descartem de fer en el futur. A causa de la pandèmia hem optat per fer-la virtual i donar protagonisme als col·lectius en aquest any que per a molts d’ells ha estat ben difícil”, explica Roser Silva.

Sumant-se a aquesta iniciativa de visibilització, l’Apunt enceta una nova secció temporal que presentarà cada setmana un dels col·lectius. El primer, l’Aula de Teatre.