Reunió del Comitè d'Empresa sortint de l'any 2019

Una única candidatura, sorgida d’un procés de primàries, concorrerà a les eleccions sindicals per al Comitè d’Empresa

11.05.2023

El proper dijous, 18 de maig, tindran lloc les eleccions sindicals que han d’escollir el nou Comitè d’Empresa de la Fundació Universitària Balmes (FUB) per als propers quatre anys. Per les condicions que té la FUB i el nombre de persones que la formen, el proper Comitè d’Empresa haurà d’estar format per 23 membres electes.

Un procés de primàries com a novetat

Dimarts passat s’acabava el termini de presentació de les candidatures per concórrer a les eleccions. Finalment només se n’ha presentat una, la qual ha portat a terme un procés de primàries. L’objectiu d’aquesta candidatura, vinculada a Comissions Obreres, era propiciar que la comunitat universitària votés les persones concretes i decidís l’ordre de la llista tenint en compte quatre criteris  bàsics: la representació de tots els col·lectius de l’empresa (9 PAS, 12 PDI no associats, i 2 PDI associats); la representació de totes les facultats FETEP, FEC, FCTE i FCSB; la paritat de gènere; i la renovació de la part dels membres de l’actual representació sindical en funció del nombre de mandats consecutius exercits.

En la consulta de les primàries, realitzada del 21 al 24 d’abril passat, hi  van participar un total de 374 persones, de manera que al llista s’ha concretat en 45 persones, és a dir,  23 candidats i 22 suplents. Els components de la llista són: per part del PAS, Núria Arumí Albó, Josep Bisquert Illa, Lola Muñoz Vilaseca; Ramon Benito Bové; Lluís Jurada Sayós; Marta Oliveró Serrat; M. Alba Comasòlivas Codina, Josep M. Compañó Madrid, Dolors Biosca Roca; per part del PDI, Esther Fatsini Matheu, Jaume Miquel March Amengual, Dolors Rusiñol Cirera, Joan Carles Casas Baroy, Marcos Cánovas Mendez, Daniel Jiménez Hernández, Xavier Serra Jubany, M. Dolors Anton Solà, Francesc Xavier Vicente Soriano, Jordina Coromina Subirats, Agustí Comella Cayuela, José Antonio Corral Marfil; i per part del PDI associat, Marta Cabanillas Resino i Gabriela Zapior Grabowska. La llista de suplents la conformen 11 membres del PAS, 10 del PDI i 2 PDI associat.

La votació, el 18 de maig

El dia de votació tindrà lloc el 18 de maig, després que el dia 17 es decreti jornada de reflexió.

Podran votar totes les persones nacionals o estrangeres de l'empresa majors de setze anys i amb una antiguitat d’almenys un mes, en el moment de realitzar-se les eleccions. La votació es farà presencial a la Sala Mercè Torrents a l’edifici C de Miramarges en horari de matí i tarda.