Institucional

UVic Ràdio participa en una trobada virtual d’emissores universitàries amb el director de comunicació del Parlament Europeu

18.11.2020

L’emissora UVic Ràdio va participar dilluns passat en el seminari virtual "Ràdios universitàries i el futur de la Unió Europea: el projecte Euroconexió", i e l’assemblea anual de l’Associació de Ràdios Universitàries (ARU), ambdues cites impulsades per la mateixa entitat, de la qual forma part l’emissora de la UVic. En el seminari s’hi van aplegar una trentena de responsables d’emissores universitàries estatals, que van tractar d’analitzar l’estat de la Unió Europea amb la participació del director general de Comunicació del Parlament Europeu, Jaume Duch, i la directora de l’Oficina del Parlament Europeu a l’estat espanyol, María Andrés.

El director d’UVic Ràdio, Sergi Solà, ha explicat que participar en aquestes trobades és important “pel treball en xarxa que s’hi genera, a més del fet que podem aprendre i conèixer noves formes de fer ràdio i compartir idees i projectes”, afirma. Solà ha remarcat que l’Assemblea és clau per posar en context tota la feina feta per les emissores universitàries, i també per conèixer el panorama de projectes als quals una emissora es pot adherir. El director d’UVic Ràdio també ha destacat l’oportunitat de col·laboració que suposen els informatius de l’ARU, en els que participarà la UVic-UCC pròximament amb peces radiofòniques sobre l’actualitat de la Universitat.

El seminari analitza l’estat de la Unió Europea davant la pandèmia

Durant la seva intervenció, el director general de Comunicació del Parlament Europeu, Jaume Duch, va explicar que "l’arribada de la pandèmia ha estat inesperada per a tots, governs nacionals, Europa i fins i tot per a la ciutadania, i és evident que ha fet que les prioritats canviessin", va dir. Duch també va recalcar la despesa i la inversió fetes per la UE, un esforç sense precedents, i va concloure recordant la importància de la Conferència sobre el futur de la UE, posposada per la covid-19, com un esdeveniment clau per comprovar si es respon a les prioritats i temes que preocupen la ciutadania i si els mecanismes existents s’hi adapten.

Per altra banda, la directora de l’Oficina del Parlament Europeu a l’Estat espanyol, María Andrés, va posar en valor el treball realitzat per les emissores universitàries en el projecte Euroconnexió, en col·laboració amb l’Oficina de Premsa del Parlament Europeu a l’Estat espanyol. "En l’últim any, malgrat les dificultats, aquesta col·laboració s’ha materialitzat en 180 peces de temàtica diversa sobre l’actualitat europea amb entrevistes a eurodiputats i experts. Estem molt satisfets amb la resposta de les emissores universitàries i esperem poder continuar aquest projecte", subratllava.

L’Assemblea Anual de l’ARU avalua l’activitat de l’associació

Després de la conferència va tenir lloc l’Assemblea Anual de l’ARU, on es va fer balanç de l’activitat de l’associació i de cadascuna de les seves comissions de treball. El president de l’ARU, Daniel Martín, va anunciar també que en els pròxims mesos el nombre de projectes en comú amb RNE augmentarà gràcies a la renovació del conveni, a la participació de ARU en el World College Radio Day i en la xarxa de ràdios internacional RIU.

Actualment, des d’UVic Ràdio es continua donant formació, cobertura i veu a tots aquells estudiants i docents que ho necessiten o desitgen. També es continua treballant per obrir la ràdio universitària a la societat i poder-la apropar als ciutadans, com va passar amb l’acord de col·laboració entre la UVic-UCC i El 9 FM, que va portar a les ones de la ràdio osonenca el programa La Prèvia, fet i produït per estudiants de Periodisme de la UVic-UCC.

L’Associació de Ràdios Universitàries d’Espanya és la primera associació que agrupa professionals que desenvolupen la seva activitat en 36 ràdios universitàries estatals, amb l’objectiu de potenciar la cooperació, interacció i la coproducció de programes educatius i formatius, així com de nous formats radiofònics.