Recerca

Vanesa Amat a les II Jornades Jornades Biblioteca i Escola de Girona

Vanesa Amat participa en les II Jornades Biblioteca i Escola de Girona

13.07.2023

La professora de Didàctica de la Llengua i Literatura Infantil de la FETEP Vanesa Amat va participar en les II Jornades Biblioteca i Escola de Girona, que van tenir lloc els dies 11 i 12 de juliol a la Biblioteca Antònia Adroher i a la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona, i que van acollir 130 assistents. Es tracta d’unes jornades que volen donar eines a mestres, bibliotecàries i famílies per promoure les biblioteques escolars i el gust per la lectura, així com la formació dels usuaris de biblioteques i la millora de la competència lectora.

Amat hi va impartir la sessió “La literatura oral en la infància. Propostes amb el moble-taller”, basada en la importància de la vivència poètica en la infantesa i, molt especialment, en el projecte del moble-taller, que es troba als Laboratoris de Formació i Recerca en Educació Infantil i que fou creat conjuntament amb M. Carme Bernal, professora emèrita de la FETEP. El projecte, que està recollit al llibre Primeres literatures a l’educació infantil: una experiència amb el moble-taller (2019, Servei de Publicacions de la UVic-UCC), proposa tot un seguit de recursos literaris orals i la descripció detallada de la posada en escena, des de la preparació de l’ambient fins al material de suport.