Cartell de la 6a edició La teva tesi en 4 minuts
Una de les concursants de l'any passat
Un dels concursants de l'edició anterior

Vuit treballs es presenten a la 6a edició del concurs ‘La teva tesi en 4 minuts’

11.05.2023

La sisena edició del concurs ‘La teva tesi en 4 minuts’, que es farà aquest divendres, 12 de maig, de 13 a 15 h, a la Sala Segimon Serrallonga (Masia Torre dels Frares) de la UVic, inclourà la presentació de vuit tesis doctorals. L’acte, que es podrà seguir de forma presencial o bé pel canal Youtube en aquest enllaç, i comptarà amb l’assistència de la vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement, Eva Espasa, i de la directora de l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC, Marta Otero.

De les vuit tesis doctorals que es presentaran al concurs, dues formen part del Programa de Doctorat en Traducció, Gènere i Estudis Culturals. Es tracta de la tesi "Beyond Boundaries: Gender and Ferminsms on the Move!", de Handegül Demirhan, i la tesi "Liderazgo y negociación entre culturas. Un estudio de caso", de Marina Aguareles. Dos treballs més formen part del Programa de Doctorat en Medicina i Ciències Biomèdiques: "Atenció centrada en el pacient amb demència, integrada i compartida: el camí per millorar l’atenció", de Matilde Barneto Soto, i "¿Tienen los humanos diferente capacidad de curar heridas cutáneas según las características de su sangre?", obra de Verónica Salgado Pacheco.

Les altres tesis doctorals que concursaran formen part de diferents programes de doctorat. Anna Girbau Ferrés presentarà la tesi "Natura i creativitat", del Programa de Doctorat en Innovació i Intervenció Educatives. Ariadna Garells Sans defensarà "Interseccionalitat i salut: com ho incorporem a la competència infermera?", del Programa de Doctorat en Estudis de Gènere: Cultura, Societat i Polítiques. Ipan Hidayat exposarà el resum de la seva tesi "Cheesy Peasy", inclosa en el Programa de Doctorat en Ciències Experimentals i Tecnologies. Finalment, Jordi Padrós Augé, presentarà el treball "L’exercici en les cefalees primàries", del Programa de Doctorat en Cures Integrals i Serveis de Salut.

Un jurat, dos premis

El jurat d’aquesta edició estarà format per Anna Fàbrega, coordinadora de Ciències Bàsiques del Campus Manresa i professora de Microbiologia del grau en Medicina de la UVic-UCC; Eva Funoll, directora de l’Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals de la UVic-UCC; Jordi Villà, coordinador del programa de doctorat en Bioinformàtica i professor catedràtic del Departament de Biociències, i Llorenç Comajoan, coordinador del programa de doctorat en Innovació i intervenció educatives i del grup de recerca GLOSSA, a més a més de professor agregat del Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura. Moderarà l’acte Xat Capellas, professora del Departament de Biociències de la FCTE.

El certamen concedirà dos premis. D’una banda, hi haurà el guanyador del públic que s’escollirà per votació del públic presencial i virtual, que votarà a través de l’enllaç o del QR indicats. La dotació econòmica en aquest cas és de 200 euros. El guanyador del jurat es triarà per deliberació dels membres que enguany en formen part i en aquest cas el premi consisteix en 1.000 euros.

Un concurs per explicar la recerca

El concurs ‘La teva tesi en 4 minuts’ està adreçat a estudiants de qualsevol programa de doctorat de la Universitat. El seu objectiu és explicar a la ciutadania el desenvolupament de la seva recerca en una intervenció molt breu, amb un llenguatge comprensible, accessible i entenedor, i utilitzant únicament les seves habilitats de comunicació oral.

Amb aquest concurs s’ha evidenciat la importància que des de l’inici de la carrera investigadora els joves investigadors comuniquin i difonguin la recerca que generen a la Universitat i ajudin a promoure l’accés de la societat al coneixement científic. Aquest certamen posa en valor la divulgació de la ciència i la difusió de la cultura científica, aspectes que s’impulsen des de l’Escola de Doctorat.

Certamen nacional, el 22 de juny a Lleida

El concurs de la UVic-UCC s’emmarca dins el concurs ‘Presenta la teva tesi en 4 minuts’, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, amb participació de les 12 universitats catalanes i que compta amb el suport del Consell interuniversitari de Catalunya. La persona guanyadora del premi del jurat serà la persona representant de la UVic-UCC al concurs ‘Tesis en 4 minuts’ de Catalunya que organitza la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació i que tindrà lloc el dia 22 de juny a Lleida.