La professora Yirsa Jiménez durant el seminari a la Universitat de Valparaíso

Yirsa Jiménez participa en un seminari a la Universitat de Valparaíso, Xile

29.09.2022

“Mediació, conflictes i comunitat” va ser el tema que va tractar la professora de la UVic Yirsa Jiménez Pérez en el seminari intensiu de psicologia social que es va fer a la Universitat de Valparaíso (Xile) l'1 i 2 de setembre passats. El seminari s’incloïa dins el programa de Magister en Psicologia Social de l’Escola de Psicologia de la universitat xilena i es plantejava com l’activitat que obria el segon semestre lectiu. Jiménez va ser convidada per desenvolupar activitats de recerca, especialment sobre aspectes psicosocials en intervenció amb la comunitat.

El seminari, al qual van assistir 18 estudiants, va estar centrat en els models d'intervenció i estratègies de mediació de conflictes a l'espai públic i el màrqueting social. En l'àmbit de la docència, Jiménez també va participar en una sessió especial de pràctica professional per a estudiants de la carrera de Psicologia, centrada en habilitats i destreses de comunicació per a l'exercici eficaç del professional de la psicologia. A aquesta última activitat van assistir-hi més de 80 persones de tots els grups de 4t curs de carrera.

Pel que fa a la recerca, durant la seva estada a la Universitat de Valparaíso Jiménez va col·laborar intensament amb projectes dirigits per Héctor Barroeta Torres, professor de la Facultat de Psicologia i director del Centro de Investigación sobre Vulnerabilidades e Informalidades Territoriales (CINVIT). A més a més, la professora de la UVic va realitzar assessorament i tutorització a estudiants que treballen en diferents projectes al CINVIT sobre l'efecte psicosocial de les catàstrofes naturals, i va tenir l'oportunitat de fer reunions de treball per establir col·laboracions amb diferents recerques que actualment estan en curs.

Yirsa Jiménez és doctora en Psicologia Social per la Universitat de Sevilla, màster en Psciologia per la Universitat Simón Bolivar i llicenciada en Comunicació Social per la Universitat Central de Veneçuela. Ha treballat com a professora associada del Departament de Psicologia Social de la Universitat de Barcelona i en l'actualitat és professora agregada a la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia de la UVic-UCC.