Internacional

Paula Carbonell, la quarta començant per l'esquerra, durant l'estada a Brussel·les. F
Paula Carbonell, en quarta posició començant per la dreta, durant l'estada a Brussel·les. Foto del Departament de Recerca i Universitats.

L’ambaixadora UNICAT de la UVic-UCC participa a Brussel·les en una jornada sobre oportunitats de feina a les institucions europees

15.02.2024

Junt amb representants d’estudiants de les altres universitats de Catalunya, l’ambaixadora UNICAT de la UVic-UCC, Paula Carbonell, va participar, entre el 6 i el 8 de febrer, en la cinquena Jornada sobre Oportunitats de Feina i Pràctiques a les Institucions Europees, en el marc del programa Ambaixadors UNICAT.

Els ambaixadors i les ambaixadores UNICAT provenen de diferents àmbits acadèmics i responen a diferents perfils, però tenen en comú l’interès per les relacions internacionals. Les jornades formatives tenen com a finalitat que els ambaixadors i ambaixadores facin difusió de les oportunitats laborals que ofereix Europa per a la carrera professional entre la comunitat d’estudiants de les universitats a les quals pertanyen.

Enguany la comitiva estava integrada per onze dels dotze ambaixadors i ambaixadores de les universitats catalanes, que van estar acompanyats per la secretària general del CIC, Laura Román Martín; pel vicerector de Política d’Internacionalització de la Universitat de Barcelona, Raúl Ramos Lobo, i per membres de l’equip tècnic del Consell Interuniversitari de Catalunya.

Al llarg d’aquests dos dies els estudiants van visitar diverses institucions europees, com el Consell de la Unió Europea, el Comitè de les Regions i el Parlament Europeu, i van participar en sessions informatives sobre la carrera professional als diferents òrgans de la Unió Europea i els procediments de selecció de personal.

En el transcurs de la visita, la secretària general del CIC, Laura Román, va posar en valor "la rellevància d'apropar les institucions de la Unió Europea a l'estudiantat de les nostres universitats per aprofitar les oportunitats laborals i de pràctiques que aquestes ofereixen". Així mateix, va destacar que "la col·laboració amb la delegació del Govern davant de la Unió Europea és una peça clau en l'èxit d'aquest programa".

L’estada a la capital europea va ser coordinada pel Departament de Recerca i Universitats, mitjançant el Consell Interuniversitari de Catalunya, i va comptar amb el suport i la col·laboració de la Delegació del Govern de la Generalitat a la Unió Europea.