Recerca

Cinta Sadurní
Cristiano Galletti
Imane

Quatre persones s'han doctorat a la UVic-UCC durant el mes d'octubre

02.11.2023

El mes d’octubre es van doctorar a la UVic-UCC quatre persones: M. Cinta Sadurní Bassols, Imane Uald Lamkaddam, Cristiano Galletti i Clàudia Bassaganya Rico. La primera tesi que es va defensar va ser la de M. Cinta Sadurní, amb el títol “Infermeres de les Brigades Internacionals destinades a l'Hospital Internacional de Vic: humanisme i compromís polític (abril 1938 - gener 1939)”. Vegeu notícia de L’Apunt del 13 d’octubre.

En el marc del Programa de Doctorat en Ciències Experimentals i Tecnologies, també es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral d'Imane Uald Lamkaddam, amb el títol “Freeze concentration for the valorization of agro-industrial waste effluents”, dirigida pel Dr. Joan Colon Jordà, la Dra. Maria Isabel Mora Garrido i la Dra. Esther Vega Martínez. El tribunal, format pel Dr. Symeon Alexandros Malamis, de la National Technical University of Athens; la Dra. Lídia Paredes Barro, del Centre Tecnològic BETA, i la Dra. Lara Pelaz Pérez, de la Universidad de Valladolid, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude. En paraules de la nova doctora: "Els resultats obtinguts per aquesta tesi recomanen una nova tecnologia de marca per a la valorització d'efluents residuals agroindustrials mitjançant la concentració del nutrient i la recuperació de l'aigua”.

Cristiano Galletti també va defensar la seva tesi, amb el títol “Exploring the Drug-Adverse Reaction and Drug-Target Landscape through Networks, Statistics and Machine Learning Approaches”, dirigida pel Dr. Narcís Fernández Fuentes i tutoritzada per la Dra. M. Luz Calle Rosingana. El tribunal, format pel Dr. Josep Prous Blancafort, de Prous Institute for Biomedical Research; el Dr. Jordi Villà Freixa, de la UVic-UCC, i el Dr. Emre Guney, de Stalicla R&D, SL, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude. Segons el nou doctor: "El motiu principal de la meva inscripció al doctorat a la UVic va ser la idea de voler entrar en un entorn diferent de les universitats italianes. A més, l'oportunitat de posar-me en contacte amb altres estudiants de doctorat dins del curs interuniversitari de bioinformàtica i de col·laborar amb institucions de prestigi com el PRBB m'ha permès perfeccionar els meus coneixements i les meves habilitats".

Finalment, i dins el Programa de Doctorat en Innovació i Intervenció Educatives, es va desenvolupar l’acte de defensa de la tesi doctoral de Clàudia Bassaganya Rico, amb el títol “Un model d'institucionalització de l'Aprenentatge Servei a la Universitat de Vic -Universitat Central de Catalunya”, dirigida per la Dra. Isabel Carrillo Flores i el Dr. Joan Soler Mata. El tribunal, format pel Dr. Josep Maria Puig Rovira, de la Universitat de Barcelona; la Dra. Cristina Vaqué Crusellas, de la UVic-UCC, i la Dra. Maria Teresa Fuertes Camacho, de la Universitat Internacional, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude. "La tesi recull dues aportacions destacables: un Pla d'acció estratègic per a la institucionalització de l'Aprenentatge Servei (ApS) a la UVic-UCC, coconstruït des de totes les veus de l'ApS; i, en segon lloc, un Pla formatiu d'ApS per a la UVic-UCC. A banda, la tesi recull cada pas i acció del procés perquè pugui ser transferible a altres contextos", explica Bassaganya. La doctora Clàudia Bassaganya va ser la guanyadora del concurs “La teva tesi en 4 minuts” de la UVic-UCC l’any 2019-2020.